Administratie
Wachtgeldadministratie Zorg en Welzijn
Wijzigingen in Wet- en regelgeving rondom financiering van de Zorg en Welzijnsector zullen de komende jaren een behoorlijke impact hebben op de formatie binnen uw organisatie. Naast mobiliteitsaspecten zult u als organisatie ook noodgedwongen afscheid moeten nemen van uw medewerkers. Vanzelfsprekend zult u de boventalligheid in eerste instantie proberen op te lossen door het niet meer verlengen van tijdelijke contracten en het reguliere natuurlijk verloop van personeel.
Maar mogelijk wordt u noodgedwongen geconfronteerd met wachtgeldsituaties voor enkele of groepen van medewerkers.
Het opzetten van een wachtgeldadministratie en administreren van wachtgeldsituaties is een complexe en arbeidsintensieve materie. Wij kunnen deze activiteiten van u overnemen, waarbij wij de wachtgelders aan uw administratie onttrekken en zullen onderbrengen in een eigen, aparte administratie.
Waaruit bestaat deze vorm van dienstverlening:
- Het opstellen van wachtgeldberekeningen;
- Op basis van eventuele opgave van neveninkomsten en gewijzigde uitkeringsbedragen, maandelijks berekenen van wachtgeld in de vorm van een salarisberekening; Vanzelfsprekend rekening houdend met een verandering van het % wachtgeld;
- Het onderhoud van de omgeving op basis van aanpassingen in CAO en Wet- en regelgeving;
- Het genereren van de digitale loonaangifte;
- Het leveren van een betaalbestand;
- Het leveren van een maandelijkse salarisjournaalpost.
In overleg kunnen wij ook (een deel) van de correspondentie met de ex-medewerker overnemen en u voorzien van diverse overzichten, zoals kostprijsberekeningen en proefberekeningen.
De administratie zal gevoerd worden met behulp van een gerenommeerd Nederlands Softwarepakket wat gebruik maakt van SAAS functionaliteiten. Alle informatie en overzichten zullen (volledig beveiligd) digitaal, voor het grootste deel web-based, beschikbaar worden gesteld aan betrokken partijen.
Vanzelfsprekend kunnen wij u ook een aanbod doen om uw volledige salarisadministratie over te nemen.
Voor meer informatie en/of het opvragen van een vrijblijvende offerte gelieve het contactformulier in te vullen.
Vragen?
Bel naar 06 - 13 07 38 59 of stuur een email naar Edwin Martens.
MKSA-Zorg – De Burcht 15, 5754 HZ Deurne